Jak zaplanować funkcjonalną recepcję salonu kosmetycznego?


8.09.2023

Jak zaaranżować recepcję w salonie kosmetycznym?

Klienci wchodzący do salonu powinni zobaczyć zadbane wnętrze. Jako że zazwyczaj pierwszy kontakt mają z recepcją, należy zadbać o to, aby była ona schludnie urządzona. Przede wszystkim warto wybrać odpowiednią ladę, która będzie pasowała do stylu salonu, a jednocześnie zaoferuje wystarczająco dużo miejsca na wszystkie potrzebne urządzenia i przedmioty. Lady recepcyjne z reguły składają się z części zewnętrznej (bardziej lub mniej ozdobnej) i połączonego z nią biurka. Najlepiej sprawdzą się modele biurek z szufladami i półkami, które pomieszczą niezbędne dokumenty. Na szczycie lady powinna być wystarczająca ilość miejsca, by można tam było bez przeszkód umieścić np. kalendarz lub podajnik z wizytówkami.

Jeżeli salon oferuje możliwość zakupienia produktów kosmetycznych, warto je wyeksponować w gablocie ustawionej przy recepcji. W ten sposób klienci będą mogli przyjrzeć się wszystkim kosmetykom już po zakończonym zabiegu podczas płacenia lub jeszcze w trakcie oczekiwania na usługę w poczekalni.

Na co jeszcze zwrócić uwagę urządzając recepcję?

W salonach kosmetycznych bardzo ważne jest doświadczenie i wiedza pracowników. Ściana za recepcją to odpowiednie miejsce do zawieszenia np. dyplomów, które podkreślą prestiż miejsca. Planując rozkład salonu, należy rozważyć takie położenie recepcji, które zapewni dyskrecję w trakcie przekazywania przez klientów danych osobowych lub informacji na temat zdrowia. W tym kontekście istotne jest również ułożenie ekranu komputera, w sposób uniemożliwiający przeczytanie na nim jakichkolwiek informacji osobom nieupoważnionym.

Recepcję można ustawić przy samych drzwiach do salonu, aby była dobrze widoczna i przejście obok niej w drodze do poczekalni było konieczne. W metrażowo mniejszych salonach strefa recepcyjna i poczekalnia mogą się ze sobą łączyć.

Dla komfortu wykonywanych zabiegów należy pamiętać o tym, by fotele kosmetyczne znajdowały się w pewnym oddaleniu od recepcji. Najlepiej na tyle, aby rozmowy toczące się w niej nie przeszkadzały klientom.